Belgium

Twee manieren van reserveren

Het startscherm biedt je de mogelijkheid om op twee verschillende manieren te reserveren:

  1. Reserveren via de lijst: deze ken je al - je kiest de standplaats, wagenklasse en tijd. Als we volledig kunnen voldoen aan je wens, krijg je direct een voorstel. Als we niet volledig kunnen voldoen aan je wens, krijg je een lijst met alternatieven, waarbij de zaken in het oranje verschillend zijn van je vraag. 
  2. Reserveren via de kaart: op een kaart zie je alle beschikbare auto's in je buurt (zorg ervoor dat je gps-locatie aanstaat) op basis van je standaardinstellingen (aan te passen in je profiel). Het rode mannetje is jouw positie. Tik op de auto die je wenst te reserveren. Een 'blauwe' auto voldoet volledig aan je reservatiewens. Bij een 'oranje' auto verschillen er één of meerdere instellingen van je originele reservatiewens.

Een reactief startscherm

Op het startscherm staan er diverse actietegels, die afhankelijk of je een komende of lopende reservatie hebt, oplichten.

  • Heb je de komende 48u geen reservatie dan zijn enkel de tegels om je pincode op te vragen en om het callcenter te bellen opgelicht.
  • Als je binnen de 48u een reservatie hebt, verschijnt deze reservatie op het startscherm. Onder de actietegel "bewerken" kan je de reservatie aanpassen. Geplande reservaties verder dan 2 dagen in de toekomst, vind je terug in je reservatielijst in de menubar onderaan.
  • Bij de start van je reservatie worden alle tegels geactiveerd. Je kan de route naar de standplaats opvragen ("Auto vinden"), de wagen openen (en sluiten), de netheid van de wagen doorgeven en snel verlengen.

Check of je wagen al klaar staat voor jou

Een kwartier voor de start van de reservatie, vertelt de app je of je auto reeds klaar staat of niet. Dan ben je zeker of de vorige gebruiker op tijd terug was. Je kan zelf het startuur van je reservatie aanpassen met max. een kwartier en de auto 15 minuten vroeger ophalen. Via de knop 'auto vinden', vind je gemakkelijk de standplaats. Uiteraard betaal je voor dat vervroegd kwartiertje.

Vind zelf een andere auto indien nodig

Het is jammer, maar soms gebeurt het dat je niet het gewenste automodel kon reserveren of dat de gereserveerde wagen niet op tijd terug is. Vanaf nu kan je zelf je reservatie omboeken naar een ander automodel of een andere wagen in de nabije omgeving. Je opent de kaart en je ziet andere beschikbare wagens. Klik op de gewenste wagen en bevestig je omboeking.

Je pincode vergeten? Geen probleem!

Klik op de tegel "Pincode vergeten" en we sturen je een mail met je pincode. Kijk zeker in Mycambio na of we het juiste e-mailadres hebben.

Standplaats gemakkelijker te vinden

We beschikken over meer dan 800 standplaatsen in België. Het is dan ook niet altijd even gemakkelijk om de juiste standplaats te vinden. Vanaf nu kan je een standplaats opzoeken via de nieuwe zoekfunctie. Kies daarvoor eerst de gewenste stad en tik je standplaats in.

Updates worden stukje bij beetje vrijgegeven

Niet alle cambio-gebruikers krijgen de update op dezelfde dag. Op de dag van release (3 maart 2021) worden 10% van de gebruikers geupdatet, de volgende dag een andere 10% en zo verder. Wees dus niet bezorgd als je nog niet direct een aanpassing ziet. Het komt er zeker aan.

We hebben voor deze aanpak gekozen, zodat indien er iets fout zou lopen - wat we niet verwachten, want de app is heel grondig getest - niet alle cambio-leden een probleem ondervinden.

Geen Google of IOS account?

Sommige gebruikers kunnen of wensen zich niet aan te melden bij Google of Apple. Voor hen bieden wij een directe link aan. Om de App te installeren, is het wel noodzakelijk dat je in de instellingen bij toepassingen "Allow unknown sources" aanvinkt.

Updates gebeuren hierbij niet automatisch en moeten expliciet worden gedownload via diezelfde link.

Maak het jezelf gemakkelijk en download onze app

Android

De cambioApp voor smartphones en tablets met Androïd besturingssysteem kan je via deze link downloaden: Google PlayStore.

iOS

De cambioApp voor iphone, iPad en iPod Touch kan je via deze link downloaden: AppleStore

We raden aan om steeds je cambio-kaart op zak te hebben. Wie weet heeft je telefoon een platte batterij of geen mobiele data meer. Of de wagen bevindt zich ondergronds en de telefoon heeft geen bereik. In zo'n gevallen kan je nog altijd rekenen op je kaart om de wagen te openen en te sluiten.