Als cambio-gebruiker moet je bij de start van je reservatie altijd controleren of de wagen proper is en of er zichtbare gebreken en/of beschadigingen zijn. Daarbij check je de buitenkant (voorkant, achterkant en beide flanken) en de binnenkant van de wagen.
- Vind je schade met een smiley erop? Dan zijn onze fleetmedewerkers al op de hoogte. Je hoeft de schade niet door te geven.
- Vind je schade zonder smiley, maar staat deze genoteerd op de schadelijst? Dan heeft de vorige gebruiker de schade al doorgebeld, maar hebben de collega’s van de fleetafdeling de schade (nog) niet gemarkeerd met een smiley. Ook deze schade moet je niet opnieuw doorgeven. De schadelijst vind je in de cambioApp of achteraan in het boordboek.
- Vind je nieuwe schade aan de wagen? Neem dan contact op met het callcenter via de app. Volg de instructies van de centrale en noteer de schade in op de schadelijst in het boordboek. Ook de centrale noteert de schade en brengt onze collega’s van de fleetafdeling op de hoogte.
Zijn de omstandigheden niet ideaal om de schadecontrole uit te voeren, zoals: is het te donker om een schadecontrole te doen? Gebruik dan een lampje om de controle uit te voeren. Of staat de wagen vlak naast een andere wagen? Rij de wagen 2 meter uit de parkeerplaats om de controle uit te voeren.
Het is uiterst belangrijk om deze schadecontrole te doen, want vanaf de aanvang van je rit ben je verantwoordelijkheid voor alle zichtbare beschadigingen die niet gekend zijn bij cambio. Gekende schade is schade met een smiley, schade op de schadelijst in de app of schade genoteerd in het boordboek.