We schakelen de komende jaren geleidelijk over naar een nieuwe boordcomputer, waarbij we app-gebaseerd zullen werken. Onze vertrouwde technologie wordt niet langer ondersteunt, vandaar dat we genoodzaakt zijn om hiervan afscheid te nemen.

Ondertussen werden reeds enkele wagens voorzien met deze 100%App-technologie. Enkel wie een smartphone heeft én wie de cambioApp heeft geïnstalleerd, zal deze wagens kunnen reserveren en gebruiken. Installeer dus zeker de cambioApp om te genieten van dit aanbod. En zorg er ook altijd voor dat je je cambioApp op zak hebt.

Concreet?

Alles gebeurt vanaf nu via de cambioApp. Hierbij verlopen bij de start van je reservatie en onderweg enkele handelingen anders dan je die gewoon bent. Let wel: zorg er voor dat je de laatste App-versie hebt geïnstalleerd, en dat je mobiele data aan staat. 

Je wagen reserveer je gewoon op dezelfde manier zoals je dat nu doet.

Je reservatie starten zal vlotter gaan:

  • Vroeger:

    • Je opende de wagen met je cambiokaart via de kaartlezer.
    • Het starten en het stoppen van je reservatie, en het opvragen van de tankcode ging via de handmodule in het handschoenkastje.
  • Nu:

    • Je cambio openen bij de start van je reservatie en sluiten op het einde van je reservatie doe je makkelijk met de app (er is geen kaartlezer meer aanwezig).
    • Je hoeft je pincode niet meer in te brengen om te kunnen starten.
    • Controleer je cambio altijd op schade en netheid. Je kan de reeds vastgestelde schade checken in de app, of in het boordboek. De netheid kan je beoordelen in de app. Merk je nieuwe schade op, of liet de vorige gebruiker de wagen niet netjes achter? Neem dan  contact op met het callcenter via de knop in de app.
    • De sleutel haal je uit het sleutelhoudertje in het handschoenenkastje. Steek de sleutel ook hier terug op het einde van rit.
    • Moet je tanken, dan vind je de tankkaart in de sleutelhouder in het handschoenenkastje. De code van de specifieke tankkaart vind je in de app
Sleutel- en tankkaarthouder cloudbox

Heb je vragen tijdens je rit? Neem contact op met het callcenter via de knop in de app, in plaats van met de gele knop op de handmodule uit het handschoenkastje. Je kan ons nog steeds 24/7 bereiken indien je vragen of problemen hebt onderweg.

Tip: zorg ervoor dat je altijd je smartphone op zak hebt met een voldoende opgeladen batterij. 

Op naar de toekomst!